Siłowniki zamków

Centralny zamek znajduje się w podstawowym wyposażeniu zdecydowanej większości współcześnie produkowanych samochodów. Pozwala na jednoczesne otwarcie lub zamknięcie wszystkich drzwi, wraz z bagażnikiem poprzez przekręcenie kluczyka w drzwiach kierowcy bądź naciśnięcie przycisku znajdującego się na pilocie.

Niezwykle istotnym elementem zamka centralnego jest siłownik główny (tzw. master), który steruje siłownikami w pozostałych drzwiach (slave). Sterownik główny otrzymuje sygnał z centralki sterowania, przesyłając go do pozostałych siłowników co objawia się otwarciem bądź zamknięciem drzwi. Coraz częściej siłowniki zamków otrzymują dodatkowe obciążenie w postaci zamontowanych siłownikach typu „slave” w bagażniku, szyberdachu czy we wlewie paliwa.

Centralne zamki przeważnie się uniwersalne i pasują do większości pojazdów dostępnych na rynku. Standardowy zestaw centralnego zamka do samochodu składa się z 4 siłowników, okablowania, centralki zamka, śrub, uchwytów i akcesoriów montażowych.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany.