Site icon PortalCzesci.pl – używane części samochodowe

Pompa wspomagania

Pompa wspomagania to najważniejszy element układu wspomagania, warunkujący jego pracę. Na wypadek gdyby przyszło nam zmagać się ze skutkami niesprawnego systemu wspomagania, warto sprawdzić jak funkcjonuje ten układ.

Podstawowym podziałem pomp wspomagania jest podział na pompy z zaworem ciśnienia (we wnętrzu pompy) i pompy bez zaworu ciśnienia.

Jeśli w naszym aucie zamontowany jest drugi typ pomp, wspomniany zawór ciśnienia został zamontowany albo w przekładni kierowniczej, albo na przewodach ciśnieniowych. Wizualnie, tych dwóch rodzajów pomp praktycznie nie można rozróżnić, więc aby rozpoznać który typ został wykorzystany w samochodzie należy rzucić okiem na tabliczkę znamionową.

Sporo wspominamy o zaworze ciśnienia i jest to zabieg celowy, bowiem jego rola jest niepodważalna w przypadku zarówno pompy, jak i całego układu wspomagania. Zadaniem zaworu jest ochrona systemu przed wzrostem ciśnienia. Jeśli jest on niesprawny, następstwem są usterki pozostałych podzespołów.

Jeśli okaże się, że pompa w naszym aucie jest niesprawna, należy ją wymienić na nową. Proces wymiany jest dosyć skomplikowany, więc jeśli nie mamy odpowiedniej wiedzy, umiejętności i warunków – lepiej zlecić to specjalistom.

Bardzo istotne jest, aby pompa wspomagania była odpowiedniego rodzaju, dopasowana do naszego samochodu. Jeśli zamontujemy nieprawidłową pompę, szybko będzie skutkować to uszkodzeniami w systemie wspomagania. Pompy wspomagania są nierozbieralne, nie można więc ingerować w ich zawartość. W przypadku pomp z zewnętrznym zaworem ciśnieniowym, należy sprawdzić jego sprawność i w razie potrzeby dokonać wymiany.

Przed rozpoczęciem prac montażowych, należy dokładnie sprawdzić układ wspomagania, zwracając uwagę na ewentualne zanieczyszczenia, i wypłukać go. W trakcie wymiany pamiętajmy, aby stosować się do zaleceń producenta pompy, którą montujemy, a przede wszystkim – pojazdu. Dotyczy to m.in. oleju hydraulicznego, który zastosujemy. Po przeprowadzeniu wymiany sprawdzamy szczelność, a następnie odpowietrzamy układ wspomagania.

Exit mobile version