Układ hamulcowy

Elektryczny hamulec postojowy

2 Minuty czytania

Większość nowych samochodów inżynierzy popularnych marek postanowili wyposażyć w elektryczny hamulec postojowy. Podzespół ten zapewnia ogromny komfort w codziennym użytkowaniu samochodu, ale mimo to rośnie grono osób, które są wyraźnymi przeciwnikami tego rozwiązania.

W momencie pojawienia się na rynku motoryzacyjnym pierwszych samochodów z elektrycznym hamulcem postojowym, klienci byli zachwyceni możliwościami jakimi dysponuje ten element pojazdu. Dzięki połączeniu z innymi systemami bezpieczeństwa, które zostały zamontowane w samochodzie osobowym,elektryczny hamulec postojowy stał się idealnym lekarstwem na liczne braki w umiejętnościach kierowców – tłumaczy specjalista od układów hamulcowych, Marek Przyrwa z http://www.nowe-hamulce.pl/.

Ruszanie pod górkę na suchej bądź mokrej nawierzchni stało się niezwykle proste, a możliwość zwolnienia użytkownika z konieczności zaciągania hamulca postojowego przy każdorazowym opuszczaniu pojazdu to niezwykle wygodne rozwiązanie. Oprócz tego, elektryczny hamulec postojowy to idealna opcja dla osób nagminnie poruszających się autem z zaciągniętym hamulcem ręcznym.

Usterki elektrycznego hamulca ręcznego

Liczba osób, która posiada samochód wyposażony w elektryczny hamulec postojowy wciąż rośnie, a wraz z tym pojawia się także coraz więcej skarg na ten innowacyjny, choć bardzo prosty w konstrukcji podzespół. Okazuje się bowiem, że w wielu modelach samochodów część cechuje dość duża awaryjność.

Problem polega na tym, że elektryczny hamulec postojowy bardzo często nie chce odpuścić, co uniemożliwia niestety dalszą jazdę. Próba jej kontynuowania może skończyć się bowiem na przegrzaniu piasty koła bądź łożyska – a to wiąże się z koniecznością wymiany tych podzespołów – kontynuuje pan Marek.

Wady elektrycznego hamulca ręcznego

Zwolennicy klasycznego, manualnego hamulca ręcznego zawsze doszukają się niedoskonałości elektrycznego następcy. O co można się przyczepić?

Po pierwsze, manualny hamulec postojowy wykorzystywany jest w niebezpiecznych sytuacjach jako narzędzie do gwałtownego korygowania toru jazdy samochodu. W przypadku elektrycznego odpowiednika w większości aut nie można zaciągnąć hamulca postojowego w trakcie jazdy. Poza tym uruchamiany jest on małym przyciskiem, co praktycznie przekreśla szanse na odnalezienie go przez użytkownika, gdy na drodze dojdzie do gwałtownej i niebezpiecznej sytuacji.

Elektryczny hamulec ręczny to mimo wszystko doskonały przykład stałego dążenia konstruktorów samochodów do stworzenia jak najbardziej komfortowego pojazdu, w którym rola kierowcy będzie ograniczona do minimum. Choć nie każdemu to się podoba, to jednak taka motoryzacja będzie naszą przyszłością i nie da się tego uniknąć.

Powiązane artykuły
Układ hamulcowy

Elektryczny hamulec postojowy, czyli „ręczny” aktywowany przyciskiem

1 Minuty czytania
Hamulec postojowy (tzw. ręczny) to podstawowy element układu hamulcowego, występujący we wszystkich samochodach. Obecnie jednak nie instaluje się starych, dobrze znanych dźwigni…
Układ hamulcowy

Hamulec bębnowy a tarczowy – różnice

1 Minuty czytania
Układ hamulcowy należy do najważniejszych systemów każdego auta. To właśnie dzięki hamulcom możemy bezpiecznie zatrzymać pojazd. Ważne jest więc aby wiedzieć, jak…
Układ hamulcowy

Klocki hamulcowe – poradnik

2 Minuty czytania
Wymiana klocków hamulcowych to rzecz, którą możemy wykonać samodzielnie, jeśli tylko trochę znamy się na mechanice. To korzystne także z finansowego punktu…

1 Komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *